Voor je onrust zorgen

[vc_row][vc_column width=”2/3″][vc_column_text]Omgaan met je onrust

Onrustig zijn

Onrust wie kent het niet. Maalstroom aan gedachten, gevoelens die je niet altijd kan plaatsen. Van druk naar drukker. Je begrijpt het wellicht niet, gaat het uit de weg.

We gaan een boek lezen, televisie kijken. Het onrustige gevoel is naar de achtergrond verdwenen, maar zeker niet weg. Wanneer we stoppen met lezen, wanneer we stoppen met ‘doen’ is het daar. Vaak nog aanweziger dan daarvoor. Al die drukte in ons is energie. Energie die verloren gaat. Moe worden we ervan.

Stel je voor: er ligt een kind in de kamer te huilen. Loop je naar buiten of pak je het kind op om te troosten? 🙂

Voor je onrust zorgen

Zo is het ook met ons. We kunnen er naar toe in plaats van er van weg te bewegen. Je kan jezelf oppakken en aandacht schenken aan datgene dat aandacht nodig heeft. Ga rustig zitten of geconcentreerd lopen: adem in en zeg tegen jezelf: “inademend weet ik dat ik verdrietig ben”. Wees zo specifiek als je kan. Daar bedoel ik mee wanneer je een idee hebt hoe je de onrust moet benoemen, benoem het dan ook zo. Wanneer je het niet weet, noem het ‘onrust’. Adem uit en zeg tegen jezelf: “Uitademend weet ik dat ik verdrietig ben”. Zo zorg je letterlijk voor je eigen onrust. Houd het 5 -10 minuten vol. Dwaal je af, geeft niets kom weer terug bij de zin die voor jou van toepassing is en merk dat je rustiger wordt.

In de wens je te ontmoeten,

Erwin

Ervaar de rust in de aandachtswandelingen

Wil je aandacht voor je relatie[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/3″][/vc_column][/vc_row]

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *