Mindful Wandelen

In stilte rustig wandelen met mindful oefeningen die je helpen de rust en stilte (telkens) weer terug te vinden. Zodat je oplaadt en met aandacht bent: Mindful Wandelen.

Mindful Wandelen hoe gaat dat?

Met elkaar wandelen in stilte afgewisseld met  aandachtsoefeningen rondom de prachtige hei van Amersfoort. Via de website neem je contact met mij op en dan maken we een afspraak op een dag dat het jullie schikt. Minimaal 4 personen en de prijs is dan 50 euro. Voor elke persoon extra komt er 5 euro bij. Voor een wandeling van 2 uur inclusief thee en wat lekkers onderweg.

Na inschrijving krijg je een bevestigingsmail. 2 weken van tevoren krijg je een mail met praktische informatie: waar moet je hoe laat zijn en wat mee te nemen. In deze mail is ook een link naar een video over ademhaling, bewegen in het ritme en het werken met een mantra waardoor de wandeling nog meer diepgang krijgt.

Makkelijk te bereiken met de auto. Kom je met de trein dan word je opgehaald van het station.

 Een wandeling duurt ongeveer  2 uur. Ook geschikt voor onervaren wandelaars! Omdat we rustig lopen en regelmatig oefeningen doen.

Wat vonden anderen van het Mindful Wandelen

Vandaag heb ik voor het eerst met Erwin Smidt meegewandeld in een wandeling met Aandacht! De focus lag vandaag op de adem! Twee uur lang hebben wij in de mooie bossen van de Treek gelopen! Vooral in stilte en met af en toe een oefening die ook vooral gericht was op de ademhaling! Ik heb weer ervaren hoe heerlijk het is om in stilte te wandelen! Al wandelend kwam ik steeds meer in een cadans en werd mijn ademhaling steeds dieper en zakte lager in mijn buik! Ook bijzonder om ondanks de stilte een verbinding te voelen met de medewandelaars, terwijl wij elkaar helemaal niet kenden! Een heerlijk oplaadmoment zo vlak voor het weekend en erg fijn begeleid door Erwin!!!

Deelnemers Mndful Wandelen

Enske Kobes-Gerbrandy 07/11/2017

Individueel: wandelcoaching

Heb je een vraagstuk dat je graag wil bespreken los van de sleur van alle dag? Dat kan! Maak gerust een afspraak.

Geef je ideeën benen: positieve effecten van wandelen

In een grootschalig experiment aan de Stanford Universiteit (Marily Opezzo en Daniel Schwartz, 2014) is de belangrijkste conclusie dat wandelen je creatievere ideeën geeft. In de experimenten lieten ze mensen zowel binnen op de lopende band als buiten in het bos wandelen. Na de wandeling werd de creativiteit getest. Degenen die hadden gewandeld waren tot wel 81% meer creatief dan degenen die binnen op de stoel waren blijven zitten. Wanneer je buiten wandelt blijft je ook nog eens langer creatief en kom je tot meer en meer uitzonderlijke ideeën.

Opt In Image
Wil je op de hoogte blijven?

Wil je de rust in je hoofd blijven ervaren?  Activiteiten, tips en inzichten die je daarbij helpen. Zo kan je opgeladen de wereld tegemoet treden!

Reacties kunnen niet achtergelaten worden op dit moment.